Wednesday, June 24, 2015

Kvitjernets ild - Arcon 2015

Legger ut spilloppsettet jeg lagde til Arcon 2015. Oppsettet er skrevet for femteutgaven av det der dødsberømte rollespillet du vet. Etter at arrangementet var gjennomført var det noen som spurte om å få dette digitalt, så jeg tenkte det var like greit å legge det ut her. Dessuten har jeg lagt mye arbeid i å skrive og legge opp dette på en slik måte at det skal være enkelt for andre enn meg selv å lede det. Fint at det arbeidet får noen frukter utover at det spilles en gang på Arccon.
Oppsettet er laget slik at det kan spilles som enkeltspill (tar ca. 6 timer å gjennomføre) med figurene som følger med og alt det der, men det er også enkelt å putte inn i ens egen kampanje. Rollefigurene jeg har laget er ikke nødvendige for at spillet skal fungere, og det er lite setting-spesifikk informasjon i manuset, så det bør gå uten problemer.
Jeg vil veldig gjerne ha konstruktive tilbakemeldinger på oppsettet. Hva fungerte? Hva fungerte ikke? Var det noe som var vanskelig å forstå? Osv. Det hjelper meg å skrive bedre oppsett i fremtiden.
Kos dykk:

Kvitjernets ild - manus
Rollefigurer
Kart - nivå 1
Kart - nivå 2

No comments:

Post a Comment